معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی قزاقستان - آلماتی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور قزاقستان در هفته دوم شهریورماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی قزاقستان - آلماتی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور قزاقستان در هفته سوم مردادماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

تجارت خارجی قزاقستان در پنج ماهه نخست 2024

تجارت خارجی قزاقستان در پنج ماهه اول سال 2024 بیش از 55 میلیارد دلار اعلام گردید.

آمار صادرات برخی فلزات قزاقستان

به گزارش پایگاه خبری ال اس ام، قزاقستان طی سه سال گذشته صادرات اورانیوم و سرب را به چین افزایش و به روسیه کاهش داده است. همزمان عرضه فروآلیاژها به خارج از کشور کاهش یافته است. صادرات فلزات در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال جاری 631.5 هزار تن (به ارزش 823.1 میلیون دلار) بوده است.

اخبار اقتصادی قزاقستان - آلماتی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور قزاقستان در هفته چهارم تیر ماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی قزاقستان-آلماتی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قزاقستان در هفته اول بهمن ماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

روند جذب سرمایه گذاری خارجی در قزاقستان

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) گزارش سرمایه گذاری جهانی 2022 را منتشر کرد. بر اساس این سند، ورودی خالص سرمایه گذاری مستقیم خارجی به قزاقستان در سال گذشته به رکورد 6.1 میلیارد دلار رسیده است که 83 درصد بیشتر از سال 2021 است.

بازار کفپوش‌ها در قزاقستان

میزان مصرف سالانه بازار کفپوش‌ها در قزاقستان برابر 20.2 میلیون مترمربع است که 5.1 میلیون متر مربع در قزاقستان تولید می‌شود و بقیه از خارج (ترکیه 60%، چین 17.4%، ازبکستان 4.2% ... و ایران 0.5%) وارد می‌شود.

شرایط سرمایه گذاری در استان آلماتی قزاقستان

در این مطلب شرایط سرمایه گذاری در استان آلماتی قزاقستان، امکانات و فرصت های این استان برای سرمایه گذاری به زبان انگلیسی و روسی آمده است.