معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در افغانستان

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در افغانستان و مشخصاً حوزه شرقی آن کشور و تدابیر و اقدامات مقامات محل در این راستا به شرح ذیل می‌باشد:

افزایش کشت خشخاش در سال جاری در استان ننگرهار

هر چند مقامات در ولایت ننگرهار می‌گویند که به منظور جلوگیری از کشت خشخاش در این ولایت، کمپینی را راه اندازی کرده اند اما علیرغم آن در هشت ولسوالی ( بخش ) این ولایت محصول خشخاش در حال برداشت است. کشاورزان می‌گویند به این دلیل به کشت خشخاش روی آورده اند که بذرهای اصلاح شده، کود شیمیایی و غیره به دست آنها نرسیده و کشت دیگری برای آنها مقرون به صرفه نیست.

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در حوزه مشرقی افغانستان و تدابیر و اقدامات مقامات محل

همچنان در حال حاضر هزاران نفر از شهروندان حوزه مشرقی افغانستان به ویروس کرونا متبلا می‌باشند و میزان مرگ و میر نیز در این استان براساس گزارشات غیر رسمی‌که در صفحات اجتماعی و بخصوص فیسبوک منتشر می‌شود روند صعودی دارد. از سوی دیگر شهروندان ولایات حوزه مشرقی (ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان) نیز مانند ساکنان سایر استان‌های افغانستان به دلیل فقر و تنگ دستی موضوع قرنطینه را به هیچ وجه مراعات نمی‌کنند و حتی برخی‌ها به وجود این ویروس هیچ باوری ندارد، در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شرق افغانستان ارائه می‌گردد.

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ولایات حوزه شرقی افغانستان و تدابیر و اقدامات مقامات محل

آخرین وضعیت و اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در ولایات حوزه شرقی افغانستان شامل استان های لغمان، کنر و ننگرهار و تدابیر و اقدامات مقامات محلی این استان ها به شرح ذیل می باشد :