معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سفر رئیس جمهور پاراگوئه به اروگوئه با موضوع مرکوسور

لوئیس لاکاژه پو، رئیس جمهور اروگوئه در ادامه رایزنی‌ها خود با رهبران مرکوسور (برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه) به منظور ایجاد انعطاف (امکان انعقاد قراردادهای تجارت آزاد دو جانبه کشورهای عضو مرکوسور با سایر کشورها و بلوکها) در این بلوک تجاری، طی روزهای 28 و 29 بهمن 1399 در شهر پونتا دل استه، میزبان ماریو عبدو بنیتز، رئیس جمهور پاراگوئه بود. با عنایت به اهمیت موضوع، در گزارش پیش رو به بررسی مواردی همچون چرایی تلاش اروگوئه برای انعقاد قراردادهای تجارت آزاد دو جانبه با سایر کشورها، مهمترین چالش های پیش روی اروگوئه برای پیشبرد هدف یاد شده و سایر مسائل مرتبط با سفر مورد اشاره خواهیم پرداخت.

تأثیر فناوری‌های نوین بر افزایش درآمد مالیاتی شهرداری‌ها

فناوری‌های نوین پشتیبان خوبی برای شهرها هستند، آنها می‌توانند مشخص کنند که مالیات‌دهندگان چه کسانی هستند و کنترل درآمد را بهبود ببخشند، همچنین می‌توانند به ایجاد کانال‌های ارتباطی بیشتری بین شهرداری و شهروندان کمک کنند. جمع آوری مالیات از تعداد زیادی مشاغل و شهروندان یک چالش همیشگی برای هر شهرداری است. شهرداری‌ها در کشورهای درحال‌توسعه به دلیل کمبود منابع پایدار و کاهش اتکا به کمک های دولت (کسری بودجه مزمن و رکود اقتصادی) به دنبال خودکفایی از منابع دولتی هستند.

تنش ادامه دار نیوزیلند و چین و پیامدهای اقتصادی آن

پس از تصویب قانون جدید امنیتی در هنگ کنگ، تنش میان چین و نیوزیلند ابعاد گسترده تری بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری به خود گرفته است.

حکومت داری سالم و پاسخ درست: درسهای شرق آسیا در برخورد با کووید ۱۹

در روز چهارشنبه ۱۴ خرداد 1399 ، جلسه ای مجازی در مرکز بین المللی مطالعات استراتژیک در آمریکا تحت عنوان : " حکومت داری سالم و پاسخ درست: درس های شرق آسیا در برخورد با کووید ۱۹ " برگزار گردید که مهمترین مباحث مطروحه در این نشست مجازی در پی خواهد آمد :

مهمترین تحولات مرتبط با کرونا در پاراگوئه طی هفته منتهی به 15 فروردین 1399

تا اول وقت روز جمعه 15 فروردین 1399، 119 نفر مبتلا به کرونا در پاراگوئه شناسایی شده اند که از این تعداد  3 نفر فوت کرده اند. در این گزارش مهمترین تحولات مرتبط با کرونا در پاراگوئه و تأثیر ویروس یاد شده بر حوزه‌های مختلف در بازه زمانی هفته منتهی به 15 فروردین 1399 تشریح خواهند شد.