معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

بحران گاز در اروپا

روسیه به دلیل تعمیر توربین دیگری از خط لوله گاز نورد استریم 1 میزان گاز طبیعی به اروپا را کاهش داد. این خبر باعث جهش دیگری در قیمت‌های بین‌المللی سوخت و نگرانی‌ها از کمبود آن شد.

اولین جنگ جهانی اقتصادی آغاز شده است

پورتال خبری «ایندکس» کرواسی با ارائه تحلیلی بر جنگ اخیر در اوکراین؛ به واکاوی دلایل بحران از زاویه رقابت ژئواستراتژیک روسیه با غرب پرداخت. این رسانه محورهایی را بر شمرده است که نشان می دهد هر دو طرف طی دهه‌های اخیر مشغول یک جنگ پنهان قدرت در حوزه‌های نفوذ سیاسی با استفاده از اهرم های اقتصادی و اجتماعی بوده اند. اوکراین تجلی این رویاروییِ پنهان از انظار، اما نقطه آغاز اولین جنگ جهانی اقتصادی در جهان تعبیر شده است. بخش هایی از مقاله به شرح زیر ارائه می گردد.

اخبار اقتصادی اتریش

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته دوم شهریور 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

روسیه تامین کننده اصلی گاز اروپا تا سال 2040

مطلب پیش رو برگردان گزارش موسسه تحلیل انرژی آمریکائی در مورد «سهم روسیه در تامین گاز اتحادیه اروپا تا سال 2040 » می‌باشد. این موسسه مطالعات انرژی آمریکاپی در تحلیلی از اوضاع انرژی در اتحادیه اروپا نوشته است که روسیه تا سال ۲۰۴۰ اصلی ترین منبع تامین کننده گاز اتحادیه اروپا خواهد ماند.

اخبار اقتصادی دانمارک (هفته دوم دی ماه 1399)

مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی کشور دانمارک بویژه در موضوع کرونا در هفته دوم دی ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته است، به شرح ذیل می‌باشد: