معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته اول شهریورماه 1404 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

آمار تجارت خارجی ترکیه، ژوئن ۲۰۲۵

در ماه ژوئن، طبق سیستم تجارت عمومی، صادرات ۷.۹ درصد و واردات ۱۵.۲ درصد افزایش یافت. طبق داده‌های موقت تجارت خارجی که در محدوده سیستم تجارت عمومی‌با همکاری موسسه آمار ترکیه و وزارت تجارت تهیه شده است؛ در ژوئن ۲۰۲۵، صادرات در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۷.۹ درصد افزایش یافت و به ۲۰ میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار رسید و واردات نیز ۱۵.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۸ میلیارد و ۶۸۸ میلیون دلار رسید.

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته سوم مردادماه 1404 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی ترکیه - ارزروم

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه در نیمه دوم تیرماه 1404 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته دوم تیرماه 1404 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

آمار شاخص‌های تجارت خارجی ترکیه، مارس ۲۰۲۵

شاخص ارزش واحد صادرات در ماه مارس 2025 نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱.۸ درصد افزایش یافت. این شاخص در مواد غذایی، آشامیدنی و دخانیات ۹.۳ درصد افزایش، در مواد اولیه (به استثنای سوخت) ۲.۲ درصد افزایش، در سوخت‌ها ۱۵.۴ درصد کاهش و در صنایع تولیدی (به استثنای مواد غذایی، آشامیدنی و دخانیات) ۱.۶ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل داشت.

اخبار اقتصادی ترکیه - ارزروم

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی منطقه شرق و جنوب شرق ترکیه در نیمه اول اسفند ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته سوم بهمن ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

آمار شاخص های تجارت خارجی ترکیه

بر اساس داده‌های مرکز آمار ترکیه ، شاخص های تجارت خارجی این کشور در ماه اوت 2024 به شرح زیر است.

علل موفقیت شرکت های بزرگ خصوصی در توسعه بازارهای صادراتی ترکیه

شرکت های بزرگ ترکی در سال های اخیر به لطف اصلاحات و ابتکارات بخش های دولتی و خصوصی، به پیشران‌های اصلی توسعه اقتصادی داخلی و توسعه بازارهای صادراتی ترکیه تبدیل شده اند. در این گزارش دلایل موفقیت شرکت ها و هلدینگ های بزرگ تحت دو عنوان اصلاحات و ابتکارات دولتی و رویکرد و ابتکارات بخش خصوصی بررسی شده است.