معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

نگاهی کوتاه به مقررات مالیاتی فدراسیون روسیه

در فدراسیون روسیه مالیات‌ها در سه گروه دسته‌بندی می‌شوند: مالیات‌ها و عوارض فدرال، مالیات‌های منطقه‌ای، مالیات‌ها و عوارض محلی.

سهم مالیات درآمدهای بودجه‌ای ازبکستان در سال 2021

بر اساس اعلام وزارت دارایی ازبکستان، 73 درصد حجم کل درآمدهای بودجه این کشور در سال 2021 از طریق دریافت مالیات تأمین خواهد شد. شایان ذکر است بخش عمده مالیات پرداختی به دولت توسط بیست شرکت اصلی و بزرگ این کشور پرداخت می‌شود.

سهم مالیات در درآمدهای بودجه ای ازبکستان در سال 2021

مالیات بعنوان یک عامل مهم در توسعه اقتصادی ازبکستان و از منابع اصلی بودجه این کشور محسوب میوشد. بر اساس پیش نویس بودجه 2021 این کشور سهم پرداخت های مالیاتی در درآمد کل بودجه این کشور در سال 2021 در حدود 73 درصد در نظر گرفته شده است که 16 درصد از تولید ناخالص داخلی می‌باشد.

نگاهی به سرفصل‌های مهم لایحه‌ی پیشنهادی بودجه دولت مالزی برای سال 2021

بودجه سال 2021 اولین بودجه‌ای است که دولت محی الدین یاسین نخست وزیر به مجلس مالزی ارائه می‌دهد و با توجه به اثرات ناشی از کرونا و مشکلات ناشی از آن و اثرات منفی که بر بخش‌های مختلف و گروه‌های مردمی ‌گذاشته، انتظارهای متفاوتی برای گرفتن حداکثر کمک ممکن از دولت در بین احزاب و گروه‌های صنفی وجود دارد. شاید برای اولین بار باشد که بحث لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه مالزی چنین با مواضع حمایتی و یا انتقادی شدید مواجه شده است و اختلاف سیاسی در بین احزاب به خوبی در مباحث مطرح شده در مجلس مالزی در خصوص بودجه نمود دارد.