معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی تاجیکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته اول مهرماه 1402مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته اول شهریور ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

مقررات حمل و نقل ترانزیتی کالا در کشور عراق

سازمان کل گمرک عراق، مقررات حمل و نقل ترانزیتی کالا در این کشور را به تمامی ادارات مناطق گمرکی ابلاغ نمود. ترجمه غیر رسمی مقررات اعلامی جهت آگاهی علاقمندان به شرح زیر ارائه می گردد.

اخبار اقتصادی قزاقستان-آکتائو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قزاقستان در هفته چهارم اسفند ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری و لباب)

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان (استان‌های ماری به مرکزیت مرو و لباب) در هفته دوم آذرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی اقلیم کردستان عراق - اربیل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی حوزه اقلیم کردستان عراق در هفته دوم مهرماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این حوزه به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی بلاروس

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی بلاروس در هفته اول شهریورماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

قوانین حمل جاده‌ای بارهای بزرگ در فدراسیون روسیه

طبق قوانین راهنمایی و رانندگی روسیه، «بار بزرگ حجیم» به بارهایی گفته می‌شود که طول بیش از 20 متر، عرض بیش از 2.55 متر و ارتفاع بیش از 4 متر از سطح جاده داشته باشند. این گونه بارها می‌تواند شامل ماشین‌آلات کشاورزی، تیرها یا اسلب‌های ساختمانی، لوله‌های بزرگ و تجهیزات دیگر باشد.

آغاز عملیات احداث بندر ماتارباری در بنگلادش

سرانجام کار ساخت و ساز بندر عمیق در منطقه ماتارباری از روز 26 آبان 99 رسما آغاز شد. دریادار ابوالکلام آزاد، رئیس اداره بندر چیتاگونگ هفته گذشته در یک نشست مطبوعاتی اظهار داشت که عملیات احداث این بندر تا اواسط سال 2025 و با هزینه ای بالغ بر 2.09 میلیارد دلار به اتمام خواهد رسید. قرار است آژانس همکاری بین المللی ژاپن(JICA) یک وام 1.43 میلیارد دلاری را به این پروژه اختصاص دهد.