معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی پاکستان – اسلام آباد

اهم اخبار و تحولات اقتصادی پاکستان در هفته سوم مرداد ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

ذخایر نفت - چهار کشور آفریقایی در میان 20 کشور برتر جهان

تعداد کمی از کشورهای عمده تولید کننده نفت در آفریقا قرار دارد. بر اساس گزارشی که سایت مالی Insider Monkey تهیه کرده است، نفت تولیدکنندگان آفریقایی رو به کاهش است.

اخبار اقتصادی روسیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه در هفته دوم دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی پاکستان - کراچی

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت سند پاکستان در هفته اول دی ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می گردد.

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته چهارم آذرماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی روسیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه در هفته سوم شهریور1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اعطای وام، راهبرد روسیه جهت کنترل ذخایر نفتی ونزوئلا

ونزوئلا در رتبه نخست ذخایر منابع نفتی دنیا قرار دارد؛ با این حال، باتوجه به وضعیت سیاسی فعلی و تحریم های آمریکا با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. روسیه به عنوان یکی از حامیان دولت ونزوئلا در برابر قدرت نمایی آمریکا در آمریکای لاتین در کنار ونزوئلا ایستاده است. در سال‌های اخیر دولت ونزوئلا حدود 17 میلیارد دلار از روسیه وام دریافت کرده که تاکنون بیش از 3 میلیارد دلار از آن به عنوان بدهی ونزوئلا به روسیه باقی مانده است. روسیه با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا از فرصت استفاده کرده و درصدد به دست گرفتن منابع و شرکت های نفتی این کشور و افزایش جایگاه خود در تعاملات انرژی در سطح بین‌المللی است.