معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

تولیدات مس افریقا و جایگاه جهانی پرو

گزارش پیش رو ترجمه مقاله ای است تحت عنوان آیا تولیدات مس افریقا جایگاه جهانی پرو را تهدید می‌کند؟ که در روزنامه لارپوبلیکا،‌ ۷ ژوئن ۲۰۲۳ منتشر گردیده است.

پنج منبع معدنی برتر در کشور موریتانی

بخش معدن موریتانی که دارای منابع قابل توجهی است، نقش پیشرو در اقتصاد این کشور ایفا می‌کند.

فعالیت های معدنی در آرژانتین

آرژانتین با وسعت بیش از 2.8 میلیون کیلومترمربع و درجایگاه هشتمین کشور بزرگ دنیا، از پتانسیل بالایی در ذخایر معدنی برخوردار است.

آزادسازی سرزمین‌های اشغالی چه نویدی برای اقتصاد جمهوری آذربایجان می‌دهد؟

مرکز تحلیل اصلاحات اقتصادی و ارتباطات جمهوری آذربایجان در خصوص چشم‌انداز اقتصاد این کشور در شرایط آزادسازی سرزمیَن‌های اشغالی تحلیلی منتشر کرده است. در این تحلیل آمده است: اگر به پارامترهای اصلی پتانسیل اقتصادی سرزمین‌های اشغالی توجه کنیم، می‌توانیم ببینیم که قره‌باغ و اطراف آن، مانند مناطق لاچین، کلبجر، قبادلی، زنگیلان، جبرائیل، آغدم (مرکز منطقه و بخش بزرگی از سرزمین آن)، فضولی(مرکز منطقه و بخش بزرگی از سرزمین آن) که در بین سال‌های 1989 الی 1993 توسط ارمنستان اشغال شد و از تاریخ اشغال تاکنون در نتیجه بهره‌برداری ناکارآمد، زیرساخت‌های این مناطق به صفر رسیده است. بنابراین، امور بازسازی در آینده باید با ایجاد زیرساخت‌های مشترک (جاده‌ها، گاز، آب، برق، ارتباطات) و شرایط اساسی زندگی آغاز شود و در مرحله بعد به پروژه‌های توسعه اقتصادی پرداخته شود. مقاله ذیل برگردان گزارش اخیر مرکز تحلیل اصلاحات اقتصادی و ارتباطات جمهوری آذربایجان می باشد . بدیهی است مسئولیت نظرات و تحلیل های مندرج در این مقاله بر عهده نویسندگان آن می باشد .