معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی قطر( نیمه اول بهمن ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی قطر در نیمه اول بهمن ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی قطر (دی ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی قطر در دی ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر می‌باشد:

اخبار اقتصادی قطر( هفته سوم خرداد 1399)

برخی از مهمترین اخبار اقتصاد داخلی و خارجی قطر که در رسانه‌های این کشور در فاصله زمانی هفته سوم خرداد ماه 1399 انتشار یافته است به شرح ذیل می‌باشد:

آغاز طرح" ابتکار عمل " زمین  و وام صنعتی " در قطر

بر اساس دستورالعمل نخست وزیر و در راستای تلاش مداوم برای بهبود سهولت در انجام کسب و کار و ایجاد محیطی برای تحریک سرمایه گذاری برای دارندگان شرکت های کوچک و متوسط و کارآفرینان، وزارت تجارت و صنعت با همکاری بانک توسعه قطر از آغاز طرح " زمین و وام صنعتی " خبر داد. سرمایه گذاران از طریق پنجره واحد در وبسایت وزارت تجارت و صنایع ، می توانند نسبت به اخذ مجوزهای صنعتی و اراضی صنعتی در حوزه صنایع کوچک و متوسط اقدام نمایند و مراحل تأمین اعتبار را از طریق همین برنامه برای زمین‌های صنعتی به طور مستقیم انجام دهند.

آشنائی با فعالیت های آژانس « توسعه صادرات قطر»

آژانس توسعه صادرات قطر " تصدیر" ، موفق شد تا پایان سال 2019 بیش از 124 شرکت قطری را برای دستیابی به بازارهای بین المللی پشتیبانی کند. ارزش کل تأمین مالی بیمه نامه‌های صادراتی تا پایان سال 2019 بالغ بر 562 میلیون ریال قطری بوده است. با مساعدت این آژانس ، فروش شرکت های یاد شده در آن بازارها طی یک سال گذشته به حدود 507.7 میلیون ریال رسیده است. 326 شرکت نیز برای تبلیغ محصولات خود در نمایشگاه‌های بین المللی شرکت کردند. همچنین 22 غرفه قطری در نمایشگاه‌های بین المللی سازماندهی شد و 29 شرکت در مأموریت های تجاری در آفریقای جنوبی و اوگاندا شرکت کردند.