معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی یونان

گزیده مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی یونان در هفته دوم آذرماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

وضعیت اقتصادی اسپانیا از نگاه صندوق بین المللی پول

گزارش صندوق بین المللی پول در مورد اسپانیا به شرح زیر ارائه می گردد.

اخبار اقتصادی اسپانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اسپانیا در هفته سوم مهر1400 که در رسانه‌ها و روزنامه‌های این کشور انتشار یافته است به شرح ذیل ارائه می گردد :

اخبار اقتصادی روسیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه در هفته چهارم تیر ماه 1400 مندرج در رسانه های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

رشد قابل ملاحظه تعداد ثروتمندان جهان علیرغم شرایط برآمده از پاندمی‌کرونا

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی شرکت مشاوره جهانی مدیریت و فناوری Capgemini، علیرغم وجود پاندمی‌کرونا و پیامدهای منفی برآمده از آن بر اقتصاد جهانی، تعداد میلیونرهای جهان و مقادیر سرمایه‌های مالی ایشان به نحو قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

" مروری بر شاخص های مهم اقتصادی- اجتماعی اسلوونی "

25 ژوئن ( 4 تیرماه) روز ملی جمهوری اسلوونی و مصادف با سی امین سالگرد استقلال این کشور می‌باشد. به همین مناسبت رشد ، پیشرفت و تنزل این کشور طی سی سال گذشته از سوی رسانه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است . به این بهانه با نگاه آماری برخی از شاخص های مهم در این کشور اروپایی مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

اخبار اقتصادی اسپانیا هفته دوم اسفند ماه

مهم ترین اخبار و تحولات اقتصادی اسپانیا که در هفته دوم اسفند 1399 در رسانه‌ها و روزنامه‌های این کشور انتشار یافته به شرح ذیل می‌باشد:

آمار وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020 میلادی

سازمان آمار ترکیه آمار و ارقام وضعیت اقتصادی این کشور در سال 2020 میلادی را اعلام کرد. رشد اقتصادی ترکیه در سال 2020 میلادی 1.8 درصد اعلام گردید که این میزان در سال قبل از آن 0.9 درصد بود. میزان رشد اقتصادی ترکیه در سه ماهه آخر سال 2020 میلادی 5.9 اعلام شد.

بررسی تدابیر دولت مجارستان درآستانه شیوع موج سوم کرونا

به دنبال کاهش نسبی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مجارستان ظرف یک ماه اخیر به کمتر از هزار نفر ، بر اساس اعلام آمار مراکز رسمی این کشور در ظرف چند روز اخیر آمار مبتلایان روند صعودی پیدا کرده و دوباره به رقم بیش از دو هزار نفر در روز افزایش پیدا کرده است. بر اساس تصمیم دولت مجارستان در طی اوائل سال جدید میلادی ، محدودیت های کرونایی تا ماه مارس تمدید شده است . افزایش فشارهای اقتصادی وارده بر بنگاه‌های تولید و خدماتی و تداوم تعطیلی مراکزی مانند هتل ، رستوران و سایر مراکز خدمات عمومی ( مانند ورزشگاهها ، سالن‌های سینما و... ) دولت مجارستان طرح نظر سنجی عمومی در خصوص لغو یا برقراری محدودیت های کرونایی را پیشنهاد نموده تا بتواند با گردآوری نظرات و دیدگاههای مردمی در خصوص وضعیت محدودیت ها پس از ماه مارس و در تابستان سالجاری، تصمیمات مقتضی را اتخاذ نماید.

اخبار اقتصادی ایتالیا ( هفته سوم دی ماه 1399)

مهم ترین تحولات و اخبار اقتصادی ایتالیا در هفته سوم دی ماه 1399 که در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور انتشار یافته به شرح ذیل می‌باشد: