معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی اسپانیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اسپانیا در هفته چهارم دی ماه 1401 مندرج در رسانه‌ها و روزنامه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

وضعیت ذخایر گاز اتحادیه اروپا در آخرین هفته سال 2022

14 کشور از 18 کشور اتحادیه اروپا که زیرساخت‌های ذخیره سازی گاز دارند، توانسته‌اند سطح ذخایر گازی خود را در حدود حداقل 80 درصد ظرفیت حفظ نمایند.

اخبار اقتصادی بولیوی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی بولیوی در هفته چهارم آذر ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

ذخایر گازی اروپا از 90 درصد فراتر رفت

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط موسسه زیرساخت گاز اروپا، ذخایر گاز طبیعی اتحادیه اروپا در هفته اول دسامبر سال 2022 به 1013.2 تراوات ساعت رسید که معادل با 90.6 درصد ظرفیت ذخیره گاز اتحادیه اروپا می‌باشد.

اخبار اقتصادی اتیوپی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور اتیوپی در هفته اول شهریور ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

ذخایر گازی برخی کشورهای اروپایی

بر اساس گزارش آلیانز تجارت، رهبر جهانی بیمه اعتبار تجاری، بلغارستان کشوری در اتحادیه اروپا با کمترین ذخایر گاز طبیعی است و سوخت موجود می‌تواند تنها 3 درصد از مصرف سالانه را پوشش دهد. بر اساس این مطالعه، در صورت عدم وجود جایگزینی برای تحویل از روسیه که در 27 آوریل متوقف شده بود، این کشور در ماه می‌ بدون ذخایر گازی خواهد بود.

اخبار اقتصادی ترکمنستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکمنستان در هفته چهارم بهمن 1400 به نقل از رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

ذخایر گازی ترکمنستان و برنامه صادراتی این کشور

مدیرعامل شعبه شرکت ملی نفت چین(CNPC) در ترکمنستان، در نشستی به میزبانی رئیس جمهور ترکمنستان در استان لباب، گفت در سال 2021، ترکمنستان حدود 34 میلیارد متر مکعب گاز به چین صادر کرده است.

اخبار اقتصادی اوکراین (هفته اول مهرماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی کشور اوکراین در هفته اول مهر ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته به شرح ذیل اعلام می‌گردد.