معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

روند جذب سرمایه گذاری خارجی در ترکیه

ترکیه در بازه زمانی 2002 الی 2023 میلادی، 262 میلیارد دلار سرمایه گذاری جذب کرده و در 20 سال گذشته، سهم خود را از بازار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان از 0.2 درصد به 0.9 درصد افزایش داده است.

اخبار اقتصادی مجارستان

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی مجارستان در هفتۀ سوم دی ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی قزاقستان-آلماتی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قزاقستان در هفته اول تیرماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی سوئد

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی سوئد در هفته چهارم اردیبهشت 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی جمهوری آذربایجان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری آذربایجان در هفته سوم اردیبهشت ماه 1402مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

سرمایه گذاری کوبایی‌های مقیم خارج از کشور در سرزمین اصلی

در طول سی و هشتمین نمایشگاه بین المللی‌هاوانا که در اوایل آذر ماه به پایان رسید، تجار کوبایی مقیم خارج از کشور این فرصت را داشتند که با مقامات کوبا در مورد فرصت های سرمایه‌گذاری در اقتصاد این جزیره و چالش های ناشی از آن تبادل نظر کنند. در جریان این رویداد مجموعه فرصت های تجاری جدید در کوبا که نسبت به نسخه مشابه قبلی خود 30 پروژه بیشتر داشت، ارائه گردید. با اینکه دولت جزیره تصمیم گرفته که حداقل در گفتمان و ایجاد سازوکارهای قانونی راهی هموار برای تزریق سرمایه‌خارجی به اقتصاد آسیب دیده کوبا باز کند، اما در عمل این امر بطور کامل هنوز محقق نگشته است.

اخبار اقتصادی کوبا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کوبا در هفته اول شهریورماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی کوبا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کوبا در هفته اول مردادماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی میانمار و لائوس(هفته چهارم شهریور1399)

برخی از مهمترین خبرها و تحولات اقتصادی در کشور های میانمار و لائوس که در هفته چهارم شهریور ماه 1399 در رسانه‌های این کشور منتشر شده در ادامه آمده است: